vineri, 1 octombrie 2010

Interviul meu la "StirideBine" in varianta "full"


  1. Cum a inceput povestea ta cu papusile Barbie? De la ce varsta?
    2. Cati ani ai acum, ce profesie, ce loc ocupa colectia de Barbie in viata ta?
    3. Cam cate papusi ai in prezent? Unde le tii? Cum le pastrezi?
    4.Cum ti-ai construit tu in timp lumea Barbie? Ce accesorii, prietene, etc de-ale lui Barbie mai ai? Care sunt papusile la care tii cel mai mult? Care mulaj iti place cel mai mult?
    5.Cum te privesc cei din familie, prietenii, copiii care vad cate papusi ai adunat?
    6. De unde iti cumperi papusile? Cat de des iti cumperi papusi?
    7. Ce anume te mai atrage sau nu din lumea Barbie: jocuri, filme, animatii etc?
    8.Ai papusi care reproduc personaje cunoscute (si foto)?

1. Povestea mea si a lui Barbie a inceput in anii 80 pe vremea cand eram o fetita innebunita dupa papusi. Primul contact a fost cu o Barbie a unei prietene de joaca care, bineinteles, o primise cu greu din strainatate. Mi se parea atat de frumoasa, tin minte perfect ca avea o rochita de seara violeta , stralucitoare, cu blanita la gat( nostalgia acelui moment m-a facut ca dupa multi ani, cand am gasit o rochita asemanatoare, sa o achizitionez, bineinteles). Tin minte, si acum, cum acea fetita ne-a aratat tuturor cum papusa poate sta picior peste picior si cum isi indoiaie genunchii….intelegeti despre ce epoca vorbesc , despre cum era atunci si ce impact a avut asupra „fetitei ” Laura toata aceasta poveste! Ei bine, la scurt timp, am mai avut ocazia de a ma juca cu Barbie acasa la alta prietena, care primise 3 papusi din Germania si o gramada de hainute. Eram trei copii: eu , ea si sora mea; in decursul a cateva ore cat a durat acea vizita, am fost in Paradis!

Si astfel, i-am innebunit pe ai mei cu Barbie. Au reusit sa imi aduca pana la urma, din fosta Yugoslavie, si mie si surorii mele cate o papusa. Iti dai seama ce bucurie am trait atunci vazand-o, purta o rochita violet si pantofiori albi. Evident le am si acum, a mea in stare excelenta , a surorii mele nu tocmai, pt ca ea n-a fost niciodata innebunita dupa papusi J

2. Acum am 34 de ani, dar ma simt uneori de 10 alteori de 25 ;). Mi-e greu sa vorbesc despre o profesie in cazul meu , dar as putea spune ca sunt in fapt scriitoare si artista plastica. Evident colectia mea de papusi( si nu ma pot rezuma la Barbie pentru ca mai sunt multe altele) ocupa un loc foarte important in viata mea. Ma ocup de ele zilnic, asta deorece le folosesc pentru tot felul de idei creative, scenete, le costumez si le fotografiez pentru a le posta pe bloguri sau pe Flickr. Papusile fac parte din latura cretiva a vietii mele, care imi ocupa cam tot timpul.

3. In prezent am intre 150-200 de papusi(de la barbie si alte papusi fashion la cele de portelan si cele etnice), doar atatea, pentru ca le schimb mereu. Cu toate acestea s-au perindat sute de papusi prin colectia mea, in decusul timpului (am inceput efectiv sa numesc pasiunea mea colectie in 1996 cand deja se puteau gasi la noi si le puteam achizitiona regulat ).

Papusile mele sunt impartite pe categorii prin toata casa, insa cele mai multe sunt in dormitor, care a fost mereu camera mea preferata. Le tin pe rafturi, unde au camerele lor, mobilier, accesorii, unele scenete le fac pe jos sau mai nou pe un cufar impletit, mai ales cele care reprezinte secvente in aer liber(piscina, cort etc), pentru ca e nevoie de spatiu.

Iti dai seama ca in aceste conditii sunt excluse aproape in totalitate papusile in cutii, din colectia mea. Chiar si cele pe care le cumpar in cutii le desfac, pentru a putea lua parte la „spectacol”.

4. Ti-am spus ca prima mea Barbie am primit-o in 87, e o „superstar”(e vorba de un mulaj care s-a produs din 1978 pana la sfarsitul anilor ’90 cu mici diferente) si se numeste Barbie Fashion Play. In anii ’90 cand am inceput sa le colectionez, am mers mult pe refacerea unui univers dorit si intangibil in copilarie, papusi din seriile playline, multe accesorizate, cam ce sa gasea pe atunci pe la noi. Le cumparam in functie de trasaturile fetei, de forma parului, de cea a corpului, pe scurt cautam sa am cat mai multe modele diferite, insa umblam inca pe intuneric, intr-un univers despre care nu stiam mare lucru. Dupa 2000, odata cu aparitia internetului am descoperit situl Barbie collector . L-am studiat pe indelete si am invatat o gramada de lucurui de acolo, si tot atunci am avut primele contacte cu editiile collector pe internet mai ales , dar surprinzator si in magazine. Seria Dolls of the world a aparut atunci in magazinele Metro ceea ce pentru mine a fost o incantare. Lucrurile au continuat mult mai tarziu cu incursiunea intr-o „epoca de aur” a papusilor Barbie anii 60-70 care ma pasioneaza si la ora actuala, alaturi de editiile collector si papusile fashion.

De obicei colectionez prietene ale lui Barbie , clasica papusa Barbie blonda nu este deloc pe gustul meu( fac exceptie cele vechi sau cele foarte deosebite). Care ar fi ele: Midge (anii ’60), PJ seria Malibu, Lea, Teresa, diversele negrese incepand cu Cara balerina din 1976 cu mulaj Steffie, indiencele, iar ca accesorii favorite , cu toate ca in copilarie visam la case cu lift si masinute roz produse de Mattel, la ora actuala prefer mobilierul cat mai realist, in general cumparat pe bucati, din materiale clasice(lemn, stofa, metal etc, rareori plastic). Accesorii originale pentru papusi, am de obicei vechi, o piscina Malibu din 1974, un cort Barbie cu accesorii tot din anii ’70, recent am cumparat un troller Theia plin cu hainute retro ….pe scurt evit chestiile prea copilaroase, merg pe decorativ.

Alaturi de astea am alte sute de accesorii cumparate disparat, pe care le folosesc de fiecare data cand am nevoie de ele si le tin depozitate in cutii( vesela, flori, sticle de suc, mancare, lenjerie de pat samd). Mai am si cutii intregi cu haine, pantofi, bijuterii si evident papusi neexpuse, impartite pe categorii(dupa perioada, genul papusilor, piese de schimb etc).

Pentru ca m-ai intrebat care sunt papusile la care tin cele mai mult trebuie sa intru si intr-un alt domeniu , ma refer la papusile cele mai valoroase din colectia mea si care sunt si preferatele mele: Fashion Royalty si celelete productii Integrity toys. Este vorba de papusi exclusiv create pentru colectionari, cu corpuri complet articulate, machiaje si coafuri rafinate, imbracate de Jason Wu , un creatator de moda care detine aceasta companie. Pana la ora actuala am reusit sa-mi achizitionez 14 asemenea papusi, printre care Fashion Royalty, Dynamite Girls, Avantgarde si Poppy Parker cu accesoriile lor haute couture de o calitate si un design de invidit. Poate va intrebati de ce numarul lor este asa de mic compartaiv cu restul, ei bine preturile nu se compara cu ale altor branduri.

Alaturi de aceste papusi deosebite, mai tin foarte mult la vechile mele Barbie din era Mod(ern) , adica sfarsitul anilor ’60 si anii ’70 si mai nou la o papusa destul de rara Tuesday Taylor produsa de Ideal Toys. Papusa mea Barbie favorita este o Barbie vintageTNT prima editie din 1967, bruneta, in stare impecabila, pe care ironia sortii a facut, ca atunci cand am cumparat-o de la cineva, sa nici nu stiu ca e de fapt Barbie. Incepand din acel moment insa, am avut o mica revelatie si a inceput sa imi placa la nebunie mulajul Barbie TNT/ Mod si sa le colectionez. Acesta este si acum mulajul meu preferat , insa as mai adauga si cel al lui Stacey, vintage Midge, Lea, mulajul Mackie si unele PJ.

5. Cei din familie s-au obisnuit cu colectia mea, tata chiar a inceput sa le vorbeasca cunostiinetelor despre eaJ. Sotul meu este „pe val”, el imi cumpara papusi, am ajuta cu amenajarea suporturilor samd. In principiu familia si prietenii mei nu sunt foarte curiosi vis- a- vis de aceasta pasiune a mea , insa ma sustin si ma apreciaza. Eu am optat pentru varinata de a vorbi despre papusi doar cu cei interesati, prietenii mei colectionari, cu tine acum J sau cei care vor sa le vada si sa stie despre ele.

6. Imi cumpar papusi de peste tot: de la cunostiinte care aduc din strainatate, din magazine , de pe internet(cele mai multe papusi vechi din ultima vreme), de unde gasesc. De obicei cumpar cam tot timpul ceva, am insa si perioade cand simt nevoia sa fac o pauza.

7. Cum spuneam nu ma atrag chestiile pt copii, asa ca raman fidela zonei fashion in care intra efectiv papusile si accesorile pentru ele.

8. Nu-mi plac papusile care reproduc personaje, pentru mine fiecare papusa are o personalitate si devine un personaj de sine statator in povestea mea. Imi plac eventual eroii , personajele mitologice. Intamplator am totusi o asemenea achizitie pe care am identificat-o recent cu ajutorul Adei, e vorba de Brenda din Beverly Hills, o papusa celebra in anii ’90.

As mai adauga ceva, e vorba despre cateva concepte noi de care ma ocup in ultima vreme: OOAK (papusi, haine si bijuterii unicat); am creat cateva pentru niste prieteni si mai am multe modele in lucru, repaint , repictarea fetei papusilor, care e un „joc” fascinat si care le poate oferi un look complet nou si reroot-ul, adica reimplantarea completa a parului. Am inceput relativ recent sa fac aceste lucruri , dar pe zi ce trece descopar un univers de care sunt din ce in ce mai fascinata!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sweaters for cold weather

                                           The girls spend their time in the autumn house and wear the first clothes for fall.